Ξανά στον «αέρα» το Μετρό Θεσσαλονίκης

Στον αέρα βρίσκεται για ακόμη μια φορά η υλοποίηση του έργου για το Μετρό στην Θεσσαλονίκης. Μετά από ανακοίνωση της κοινοπραξίας όλοι οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε υποχρεωτική άδεια. Η διαρκής κόντρα της κοινοπραξίας η αιτία της διακοπής. Εκτός ΕΣΠΑ βρέθηκε η επέκταση στην Καλαμαριά. Με ανοιχτό το στόμα παρακολουθούν τις εξελίξεις πολίτες, Δήμος και Περιφέρεια. Για «άγνωστους» λόγους η Αττικό Μετρό και το υπουργείο δεν χάνουν την αισιοδοξία τους για «τελειωμένο» έργο μέσα στο 2016.

Υποχρεωτική παύση εργασιών

Σε υποχρεωτική άδεια βρέθηκαν από την Τετάρτη 3 Ιουλίου οι εργαζόμενοι στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, και το τεχνικό αλλά και το αρχαιολογικό προσωπικό, έπειτα από σχετική εντολή της κοινοπραξίας (ΑΕΓΕΚ). Στα εργοτάξια οι εργασίες έχουν σταματήσει και φυλάσσονται από προσωπικό ασφαλείας.

Η ανακοίνωση διακοπής των εργασιών και υποχρεωτικής άδειας όλων των εργαζομένων οφείλεται στο κόστος αποσυναρμολόγησης των δύο μετροποντίκων που βρίσκονται στην περιοχή της Ανάληψης, και πρέπει να μεταφερθούν και να συναρμολογηθούν ξανά στο εργοτάξιο που βρίσκεται στην Πυλαία, για να ξαναπιάσουν δουλειά προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή προς την Ανάληψη.

Το κόστος αυτής της μεταφοράς υπολογίζεται στα 16 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αρνείται να καλύψει η Αττικό Μετρό. Σύμφωνα με τα όσα έχουν συμβεί στο παρελθόν, τα ποσά που η Αττικό Μετρό αρνείται να καλύψει, τα καλύπτει η κοινοπραξία και εν συνεχεία τα διεκδικεί δικαστικά. Μετά την εξαγορά της ΑΕΓΕΚ από τον Άκτωρ, του Μπόμπολα, η κοινοπραξία αρνείται να πληρώσει το κόστος και απαντάει στην άρνηση της Αττικό Μετρό με την παύση των εργασιών.

Εκτός ΕΣΠΑ το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά

Επιπλέον καθυστέρηση φαίνεται να δημιουργείται μετά την ανάκληση της απόφασης ένταξης στο ΕΣΠΑ της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Την απόφαση πήρε την 1η Ιουλίου ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΚΑ, κ. Αλεξιάδης, με την αιτιολόγηση «διαχειριστικών λόγων», ενώ πριν μια εβδομάδα υπογράφηκε η σύμβαση για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά από την Αττικό Μετρό και τον Άκτωρ. Το έργο είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση του 2012 με 600.000 ευρώ. Η γενική γραμματεία, για την ανάκληση της απόφασης, επικαλείται επιστολή του γραφείου του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

Ο πόλεμος των εταιριών

Η ξαφνική διακοπή των εργασιών, που αφήνει για ακόμη μια φορά το έργο στον αέρα, εις βάρος της Θεσσαλονίκης, οφείλεται στον γνωστό πόλεμο της κοινοπραξίας με την Αττικό Μετρό, που έχει να κάνει με τις έκτακτες δαπάνες που προκύπτουν συνεχώς στην πορεία υλοποίησης του έργου. Δαπάνες και εργασίες που καλείται να πληρώσει η κοινοπραξία, ποσά που δεν λαμβάνει στην συνέχεια από την Αττικό Μετρό. Ακριβώς για αυτόν το λόγο έχουν δημιουργηθεί απαιτήσεις που φτάνουν τα 200 εκατομμύρια ευρώ της κοινοπραξίας, και αναμένεται να επιλυθούν στην διαιτησία.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το 2016

Στο τέλος του 2016 οι Θεσσαλονικείς θα έχουν στην διάθεση τους ένα από τα πιο σύγχρονα μέσα μεταφοράς, είπε μεταξύ άλλων, ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης σε εκδήλωση με θέμα «Μετρό Θεσσαλονίκης – Πορεία υλοποίησης και προοπτικές» που συνδιοργάνωσαν το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών μαζί με τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Τα σχόλια δικά σας.

Ι.Μ

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

Κατατεθηκε το νομοσχέδιο για τη ΝΕΡΙΤ

Άσυλο από τον Μοράλες στον Σνόουντεν