Πρόγραμμα σύνδεσης μεταναστών μαθητών και γονιών με το σχολείο από το ΑΠΘ

Ένα νέο πιλοτικό πρόγραμμα, με τίτλο «Διάλογος», ξεκινάει με στόχο την ενημέρωση των γονιών, μεταναστευτικής καταγωγής παιδιών, προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, τα οποία φοιτούν στο ελληνικό νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο.





Περισσότερες από 1.000 οικογένειες μεταναστών θα ενημερωθούν με τρόπο απλό και κατανοητό, σε θέματα σχετικά με τη διγλωσσία και την ένταξη και φοίτηση των παιδιών στο νηπιαγωγείο καθώς και για τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας, με έμφαση στην εμπλοκή των γονέων στη μάθηση των παιδιών τους.

Ταυτόχρονα, οι γονείς θα κληθούν να απαντήσουν σε ειδικά ερωτηματολόγια που αφορούν, μεταξύ άλλων, στις ανάγκες των γονέων σε θέματα ενημέρωσης και επικοινωνίας με το σχολείο. Επίσης, θα διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα της διανομής έντυπου ενημερωτικού υλικού ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας.

Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2010 – 2011. Αρχικά, θα εφαρμοστεί σε επιλεγμένα σχολεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των Ιωαννίνων με στόχο την αξιολόγησή του, τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους γονείς στους οποίους απευθύνεται.

Απώτερος στόχος του προγράμματος «Διάλογος» είναι η ευρεία διάθεση του εκπαιδευτικού υλικού και για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά 2011-2012, στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της Ελλάδας έτσι ώστε να οικοδομηθεί ένας γόνιμος διάλογος και μια διαρκής γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στο σχολείο και τις μεταναστευτικές κοινότητες.

Το πρόγραμμα υλοποιείται με τη στήριξη του Ιδρύματος “Σταύρος Νιάρχος”, του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. και της ομάδας για τη Διγλωσσία και τον Πολυπολιτισμό στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία, ‘Πολύδρομο’.

Οι γλώσσες στις οποίες αρχικά θα διανεμηθούν τα ερωτηματολόγια και το εκπαιδευτικό υλικό, εκτός της ελληνικής, είναι η ρωσική, η αλβανική, η αραβική και η αγγλική.

Τη συγγραφή και την επιμέλεια του εκπαιδευτικού υλικού ανέλαβε ομάδα ειδικών επιστημόνων και εκπαιδευτικοί με εμπειρία στα πεδία της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας, επαφής των γλωσσών και σε μια σειρά από ειδικότερα αντικείμενα.

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

Ποια επαναδιαπραγμάτευση χρέους; Του Γ. Μηλιού

Πρωτοβουλία Βενεζουέλας για διάλογο Καντάφι – επαναστατών