Πεζόδρομος η Αγίας Σοφίας (;)

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης, εναρμονιζόμενο με τη διευκρινιστική απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΠΕΚΑ), ενέκρινε τον χαρακτηρισμό  του τμήματος της οδού Αγίας Σοφίας, από την πλατεία Αγίας Σοφίας έως την οδό Τσιμισκή, σε πεζόδρομο αντί πεζόδρομου ήπιας κυκλοφορίας- τη Δευτέρα 1 Ιουλίου 2013 κατά τη 12η τακτική συνεδρίασή του.

Με βάση την παραπάνω απόφαση, στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας, που προορίζεται κυρίως για την εξυπηρέτηση των πεζών, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η διέλευση μόνο των οχημάτων έκτακτης ανάγκης (όπως πυροσβεστική, ασθενοφόρα) καθώς και των οχημάτων φορτοεκφόρτωσης και εξυπηρέτησης των παρόδιων ιδιοκτητών, μέσω λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 3,50 μέτρων.

Η αποκεντρωμένη διοίκηση

Το ζήτημα του πεζοδρόμου της Αγ. Σοφίας αναδεικνύει δύο σημαντικά προβλήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης στην πόλη. Βασικό ζήτημα είναι αυτό της αποκεντρωμένης διοίκησης Κεντρικής Μακεδονίας, που οι άρχοντες αυτής, διορισμένοι της εκάστοτε κεντρικής κυβέρνησης, έχουν το δικαίωμα να επιστρέφουν, πολλές φορές χωρίς τεκμηρίωση, αποφάσεις των εκλεγμένων δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων. 

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, της πεζοδρόμησης της Αγ. Σοφίας, ευθύνες για την ακύρωση της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, φέρει και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Α. Κουράκης, καθώς η απόφαση μιλούσε για πεζόδρομο ήπιας κυκλοφορίας, χαρακτηρισμός ο οποίος δεν έχει εφαρμοστεί και δεν είναι αποδεχτός στην Ελλάδα, παρά την ευρωπαϊκή εμπειρία.

Η κόντρα Δήμου και Περιφέρειας

Στο προσκήνιο, με αφορμή τον πεζόδρομο, ήρθε και η κόντρα της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, και του Γιάννη Μπουτάρη, με την διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τον Απόστολο Τζιτζικώστα. Για 2-3 εβδομάδες, τα τοπικά μέσα ως βασική τους ενασχόληση είχαν τις διαδοχικές δηλώσεις «αγάπης» του Μπουτάρη προς τον Τζιτζικώστα και τούμπαλιν για το αν πρέπει να γίνει πεζόδρομος η Αγ. Σοφίας η όχι.

Ο κ. Μπουτάρης θέλει να γίνει πεζόδρομος γιατί είναι σημαντικό το κέντρο της πόλης να έχει πεζοδρόμους, έστω μικρούς και συμβολικούς όπως ο συγκεκριμένος, δείχνοντας έτσι την αντιπάθεια της πόλης στην παντοδυναμία των αυτοκινήτων. Ο κ. Τζιτζικώστας περιφρουρώντας  το δικαίωμα στο parking, για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες του δρόμου, ζητούσε πεισματικά η Αγ. Σοφίας να μείνει δρόμος, για να εξυπηρετούνται οι περίοικοι . Βασικό επιχείρημα του κ. Τζιτζικώστας είναι η ανυπαρξία εναλλακτικών προτάσεων για τις θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, πρόβλημα που από την αρχή της θητείας της, πιέζει την διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Ι.Μ

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

Κατατεθηκε το νομοσχέδιο για τη ΝΕΡΙΤ

Άσυλο από τον Μοράλες στον Σνόουντεν