Ολοκληρώθηκε το ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μέσω ΤΑΙΠΕΔ

Ολοκληρώθηκε το ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μέσω ΤΑΙΠΕΔ

Ανακοινώθηκε ο «επενδυτής» που θα ξεκοκαλίσει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ αυτών και της Θεσσαλονίκης. Η διαδικασία έγινε φυσικά μέσω ΤΑΙΠΕΔ, και η τυχερή κοινοπραξία είναι η FRAPORT AG- SLENTEL Ltd , συμφερόντων του επιχειρηματία Κοπελούζου. Η προσφορά ανήλθε σε €1,234 δισ. εφάπαξ τίμημα και €22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό (δείτε εδώ την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ).

Όπως έχει γράψει ήδη το alterthess.gr (δείτε εδώ) ο όμιλος πρόκειται να υπογράψει σύμβαση παραχώρησης αναλαμβάνοντας την λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 χρόνια, με δυνατότητα επέκτασης για ακόμη 10.

Οι «επενδύσεις» θα αφορούν έργα αναβάθμισης και ανακαίνισης υφιστάμενων εγκαταστάσεων θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί σε 20 μήνες από τη θέση της σύμβασης σε ισχύ, ενώ τα νέα έργα και οι επεκτάσεις (νέοι αεροσταθμοί, επεκτάσεις πίστας,κλπ) σε 48 μήνες.

Σύμφωνα με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, οι υποψήφιοι επενδυτές βάση της σύμβασης δεσμεύονται πως θα χρηματοδοτήσουν έργα ύψους 330 εκατ. ευρώ τα πρώτα τέσσερα χρόνια.

Στον αντίποδα όχι στην ιδιωτικοποίηση των αερολιμένων της χώρας λένε οι εργαζόμενοι αλλά και φορείς της περιφέρειας. Έχει συγκροτηθεί πανελλαδική συντονιστική επιτροπή που συμμετέχουν βουλευτές, Δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, σωματεία και συνδικάτα.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα δηλώσεις των εργαζομένων αλλά και του συντονισμού το επόμενο βήμα μετά την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Κοπελούζου είναι η προσφυγή στη δικαιοσύνη.

Και κεφαλικός φόρος στους όρους της σύμβασης

Στα ψιλά γράμματα της διακήρυξης του διαγωνισμού για τα περιφερειακά αεροδρόμια προβλέπεται κεφαλικός φόρος. Συγκεκριμένα, για τα πρώτα τέσσερα χρόνια που θα είναι η περίοδος των έργων αναβάθμισης θα επιβάλλεται κεφαλικός φόρος ανά επιβάτη 14,5 ευρώ και μετά την ολοκλήρωση των έργων, ο φόρος αυτός θα μονιμοποιηθεί και μάλιστα θα αυξηθεί στα 20 ευρώ.

Η εν λόγω επιβάρυνση προβλέπεται πως θα λειτουργήσει αποθαρρυντικά τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις εταιρίες (ειδικά στο αεροδρόμιο Μακεδονία όπου οι περισσότερες πτήσεις είναι χαμηλού κόστους) και πιθανότητα αυτό να οδηγήσει στην αποχώρηση των περισσότερων εταιρειών από τον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης.

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

Η περίπτωση της Ατλάντα στις ΗΠΑ

Podemos ganar! Οι προλετάριοι της Ευρώπης στους δρόμους