Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Του Στράτου Κερσανίδη

Ο Υπνωτιστής
Hypnotisören / Hypnotysoren

Σκηνοθεσία: Λάσε Χάλστρομ
Πρωταγωνιστούν: Μίκαελ Πέρσμπραντ, Λίνα Όλιν, Τομπίας Ζιλιάκους, Όσκαρ Πέτερσον, Άννα Αζγκαράτε

Ο Έρικ Μπαρκ είναι ένας διάσημος ψυχίατρος ο οποίος εξειδικεύεται στον υπνωτισμό. Μια παλιά, όμως, τραυματική επαγγελματική εμπειρία τον έχει οδηγήσει στο να μην εφαρμόζει πλέον την πρακτική του υπνωτισμού. Η ταινία ξεκινά με ένα φόνο. Ένας γυμναστής δολοφονείται μέσα στο γυμναστήριο. Σύντομα οι φόνοι αυξάνονται καθώς βρίσκονται δολοφονημένοι στο σπίτι του, η γυναίκα και η κόρη του, ενώ ο γιος του γλυτώνει και βρίσκεται στην εντατική. Την ίδια νύχτα ο Έρικ Μπαρκ δέχεται ένα τηλεφώνημα από τον ντεντέκτιβ της αστυνομίας Γιόνα Λίνα ο οποίος του ζητά να υποβάλλει σε υπνωτισμό το νεαρό τραυματία για να μπορέσει να βρει στοιχεία για το δολοφόνο. Αρχικά ο Έρικ αρνείται, αλλά όταν απάγεται ο γιος του και αρχίζει να αχνοφαίνεται μια σύνδεση ανάμεσα στις δύο υποθέσεις αποφασίζει να συνεργαστεί. Όμως δεν είναι μόνον ο υπνωτιστής που κουβαλάει ένα βάρος από το παρελθόν, αλλά και ο νεαρός τραυματίας, ο οποίος είναι υιοθετημένο παιδί.

Ο Χάλστρομ κινηματογραφεί το παγωμένο και υποφωτισμένο τοπίο της Σουηδίας. Το σκοτεινό αυτό περιβάλλον δημιουργεί μια κλειστοφοβική αίσθηση. Ταυτόχρονα μας παρουσιάζει και μια κοινωνική προσέγγιση των σκανδιναβικών χωρών. Όπου μπορεί το κοινωνικό κράτος να υπάρχει ακόμη αλλά την ίδια ώρα οι άνθρωποι ζουν κλεισμένοι και κουβαλούν παιδικά τραύματα και αρκετά ψυχολογικά προβλήματα. Ο σκηνοθέτης, λοιπόν, δεν αρκείται σε μια απλή εξιστόρηση μια αστυνομικής έρευνας αλλά ενισχύει τους χαρακτήρες του προσπαθώντας έτσι να δικαιολογήσει τις πράξεις τους.

Όσον αφορά την ίδια την υπόθεση, ο Λάσε Χάλστρομ πατάει σε ένα σενάριο γεμάτο δύναμη και ανατροπές. Όσο ξετυλίγεται η ιστορία τόσο αυξάνουν τα ερωτηματικά και την ίδια ώρα, ενώ προχωρά στης απαντήσεις των ερωτημάτων, δυναμώνει η αγωνία και το σασπένς. Η ταινία διαθέτει αρκετή σκληρότητα, μακράν όμως απέχουσα από τις αντίστοιχες σκηνές των αμερικανικών ταινιών. Ο σκηνοθέτης δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην κινηματογραφική αφήγηση, έτσι ώστε να καθηλώνει το θεατή και να προκαλεί αρκετή έκκριση αδρεναλίνης. Ο ρυθμός του είναι αργός και υποβλητικός αλλά πάντοτε με την ένταση και την αγωνία παρούσες. Και ταυτόχρονα, απαναλαμβάνω, δίνει μια άκρως ρεαλιστική εικόνα της σύγχρονης πραγματικότητας στις χώρες της Σκανδιναβικής χερσονήσου.

Μια ταινία του είδους που ευδοκιμεί τα τελευταία χρόνια στις Σκανδιναβικές χώρες τόσο στο χώρο του κινηματογράφου αλλά κυρίως στο χώρο της λογοτεχνίας. Σε τέτοιο βαθμό, μάλιστα, που μιλάμε πλέον για ένα συγκεκριμένο στιλ των χωρών της Βόρειας Ευρώπης.

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο που πουλώντας 600.000 αντίτυπα στη Σουηδία έγινε μπεστ σέλερ. Ως συγγραφέας εμφανίζεται ο Λαρς Κέπλερ, που είναι ψευδώνυμο πίσω από το οποίο «κρύβεται» το ζεύγος Αλεξάντερ και Αλεξάντρα Αντορίλ.

Η Αγάπη Δεν Έρχεται Μόνη
Un bonheur n’arrive jamais seul

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Χιουθ
Πρωταγωνιστούν: Γκαντ Ελμαλέχ, Σοφί Μαρσό, Μορίς Μπαρτελεμί

Μπορεί να πρόκειται για αυταπάτη, αλλά όπως όλες οι αυταπάτες, διαχέεται παντού, τον συναντάμε σε κάθε μας βήμα και συχνά πέφτουμε στην παγίδα του. Την πιο γλυκιά παγίδα!

Σε μια τέτοια πιάστηκε κι ο Σάσα, ο μουσικός ήρωας στην ταινία του Τζέιμς Χιουθ «Η αγάπη δεν έρχεται μόνη». Ο Σάσα δεν παίρνει τίποτε στα σοβαρά, ζει για την κάθε μέρα χωρίς να φαίνεται να ενδιαφέρεται να δημιουργήσει κάποια σοβαρή σχέση στη ζωή του. Κάποια μέρα όμως, όπως όλοι αυτοί οι τύποι, θα πέσει στην παγίδα του έρωτα. Θα γνωρίσει τυχαία τη Σαρλότ, μια γοητευτική 40χρονη γυναίκα η οποία έχει τρία παιδιά από δύο προηγούμενους γάμους. Μάλιστα με το δεύτερο σύζυγό της, αν και έχουν χωρίσει, δεν έχει πάρει διαζύγιο.

Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το στόρι με τον Τζέιμς Χιουθ θα σκηνοθετεί μια γλυκύτατη αισθηματικό κομεντί με χαρακτηριστικό της τη γαλλική φινέτσα. Ο σκηνοθέτης αριστεύει στον τομέα που ονομάζουμε διασκέδαση. Γιατί η ταινία είναι ανάλαφρη, γλυκιά, παίζει με τα ανθρώπινα συναισθήματα και λέει αλήθειες. Δεν υπάρχει ούτε στιγμή που ο θεατής να κοιτάξει το ρολόι του. Γιατί ο χρόνος κυλά ανάλαφρα, το μελόδραμα αναμιγνύεται με την κωμωδία, τα διάφορα επεισόδια που συμβαίνουν είναι αποτέλεσμα ενός εξαίρετου σεναρίου που εξυπηρετείται τέλεια από τη σκηνοθεσία. Οι ήρωές μας ερωτεύονται, αντιμετωπίζουν δυσκολίες, χωρίζουν και τελικά ξαναβρίσκονται σε ένα αναμενόμενο –και γιατί όχι- φινάλε.

Πως όμως να γράψει κάποιος για αυτήν την ταινία εάν δεν πει δυο λόγια και το απολαυστικό πρωταγωνιστικό ζευγάρι! Τη Σοφί Μαρσό και τον Γκαντ Ελμαλέχ. Στ’ αλήθεια δυσκολεύομαι να περιγράψω με λόγια τη μοναδική χημεία που υπάρχει ανάμεσά τους. Θα μπορούσε κάποιος να πει, πως η ταινία «χτίστηκε» επάνω τους και δε θα είχε άδικο. Η Μαρσό γοητευτική όσο ποτέ. Ο Ελμαλέχ εξίσου γοητευτικός αν και όχι, αντικειμενικά, όμορφος. Σε δύο ρόλους που τους υπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο, οι πρωταγωνιστές δίνουν στον έρωτα μια ιδιαίτερη διάσταση συνδυάζοντας το χιούμορ με τον ερωτισμό χωρίς ούτε ο ερωτισμός να γελοιοποιείται ούτε το χιούμορ να εκχυδαΐζεται. Βέβαια αυτό οφείλεται και στη σκηνοθεσία αλλά και στο σενάριο που συνυπογράφει ο σκηνοθέτης με τη Σόνια Σιλίτο.

Ζούσε τη ζωή της
Vivre sa vie: Film en douze tableaux

Σκηνοθεσία: Ζαν Λικ Γκοντάρ
Πρωταγωνιστούν: Άννα Καρίνα, Αντρέ Λαμπάρτ, Σαντί Ρεμπότ, Ζεράρ Οφμάν, Γκιλέν Σλουμπεργκέρννα Καρίνα, Αντρέ Λαμπάρτ, Σαντί Ρεμπότ, Ζεράρ Οφμάν, Γκιλέν Σλουμπεργκέρ

 

Αριστούργημα της νουβέλ βαγκ που γυρίστηκε το 1962.

Η Νανά, πωλήτρια σε κατάστημα δίσκων στο Παρίσι, αντιμετωπίζοντας οικονομικά προβλήματα, εγκαταλείπει τόσο τον σύντροφό της όσο και τη δουλειά της και αρχίζει να εκπορνεύεται. Αναζητώντας την ευτυχία μακριά από το σύζυγο και το παιδί της, βρίσκει μια ψευδαίσθηση ελευθερίας στα πεζοδρόμια της γαλλικής πρωτεύουσας..
Έχοντας εκδιωχθεί από το διαμέρισμά της, η Νανά («γκόμενα» στη γαλλική αργκό, αλλά και αναφορά στον Εμίλ Ζολά) θέλει αρχικά να γίνει ηθοποιός. Ωστόσο η αποτυχία της στο χώρο του σινεμά τη στρέφει στην «εύκολη λύση» της πορνείας.
Πιστεύοντας ότι μπορεί να «δανείζει» το κορμί τους στους άλλους χωρίς να χάσει την ψυχή της, η Νανά διεκδικεί, μέσα από την εκπόρνευση, να κερδίσει την ελευθερία της. Η πραγματικότητα, όμως, θα τη διαψεύσει όταν πέφτει στα χέρια ενός προαγωγού, ενώ παράλληλα γνωρίζει και έναν άντρα που θα την ερωτευθεί.

Η μεγάλη ταινία της εβδομάδας που ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να χάσετε!

 

 

Ανοιχτοί Λογαριασμοί
Hit and Run

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Πάλμερ, Νταξ Σέπαρντ
Πρωταγωνιστούν: Νταξ Σέπαρντ, Κρίστεν Μπελ, Μπράντλεϊ Κούπερ, Τομ Άρνολντ, Κριστίν Τσένογουεθ

Ο Τσάρλι Μπρόνσον, ένας συμπαθητικός τύπος με αμφιλεγόμενο παρελθόν θέτει σε κίνδυνο τα πάντα όταν παρεκκλίνει από το πρόγραμμα προστασίας μαρτύρων που συμμετέχει για να πάει την αρραβωνιαστικιά του στο Λος Άντζελες. Το ταξίδι τους περιπλέκεται, όταν το Εφ Μπι Άι τους κυνηγά, και γίνεται πιο επικίνδυνο, όταν η πρώην συμμορία του Τσάρλι, τους ανακαλύπτει και αποφασίζει να τους εξοντώσει. Καλή περιπέτεια που επηρεασμένη από τις ταινίες των αδελφών Κοέν.

Ο Μοναχικός Καβαλάρης
The Lone Ranger

Σκηνοθεσία: Γκορ Βερμπίσνκι
Πρωταγωνιστούν: Τζόνι Ντεπ, Άρνι Χάμερ, Τομ Γουίλκινσον, Γουίλιαμ Φίχτνερ, Μπάρι Πέπερ, Τζέιμς Μπαντζ Ντέιλ Ρουθ Γουίλσον, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ

Ο εκκεντρικός, περιπλανώμενος Κομάντσι Τόντο διηγείται την ιστορία που μεταμόρφωσε το δικηγόρο Τζον Ράιντ, σε αινιγματικό μασκοφόρο και θρύλο της δικαιοσύνης. Θαυμάσια ταινία δράσης με δύο δημοφιλείς ήρωες στις ΗΠΑ.

Ο Γκορ Βερμπίνσκι ενδιαφέρθηκε για τη σκηνοθεσία με την προϋπόθεση ότι θα είχε τη δυνατότητα να αλλάξει την προσέγγιση της ιστορίας. «Πιστεύω ότι αν σου αρέσει η αυθεντική τηλεοπτική σειρά, η ταινία θα σε κάνει να απορήσεις. Διηγούμαστε την ιστορία από την πλευρά του Τόντο, κάπως σαν τον Δον Κιχώτη που μας παρουσιάζεται από την οπτική του Σάντσο Πάντσα. Θα έλεγα ότι επί της ουσίας η εκδοχή μας είναι ένα μπάντι φιλμ (ταινία σωμάτων) με στοιχεία περιπέτειας, με πολλή ειρωνεία, χιούμορ και ιδιομορφία ώστε να είναι ξεχωριστή.

Είναι Τρελοί Αυτοί οι Γάλλοι
Vive La France

Σκηνοθεσία: Μίκαελ Γιουν
Πρωταγωνιστούν: Χοσέ Γκαρσία, Μίκαελ Γιουν, Ιζαμπέλ Φουναρό

Ο πρόεδρος του Ταμπουλιστάν, προκειμένου να κάνει γνωστή τη χώρα του στον κόσμο, αναθέτει σε δύο αγαθούς βοσκούς να διαπράξουν μια τρομοκρατική ενέργεια. Να καταστρέψουν τον Πύργο του Άιφελ. Αφελέστατη κωμωδία τα όρια της κακογουστιάς.

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

Ανοιχτή Συνέλευση Κατοίκων Καλαμαριάς: Διάθεση Προϊόντων Χωρίς Μεσάζοντες την Τετάρτη

Συγκεντρωση και πορεία οργανώνουν οι εργαζόμενοι στην Κατσέλης