Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Γράφει ο Στράτος Κερσανίδης

Μερικές μέρες πριν εκπνεύσει το 2012 και ο χρόνος μας εγκαταλείπει με 5 νέες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες της πρωτεύουσας.

Εν αναμονή του 2013, που θα έρθει ούτως ή άλλως μαζί με όλα τα κακά που μας προετοιμάζουν οι μνημονιακοί σωτήρες του έθνους, σας εύχομαι «Χρόνια πολλά, υγεία και καλή λεφτεριά».

Ο ΚΥΝΗΓΟΣ 

THE HUNTER

Σκηνοθεσία: Ντάνιελ Νετχάιμ
Πρωταγωνιστούν: Γουίλεμ Νταφόε, Σαμ Νιλ, Φράνσις Ο’ Κόνορ, Μοργκάνα Ντέιβις

Η θυλακίνη (thylacinus cynocephalus) πιο γνωστή ως τίγρης της Τασμανίας είναι ένα από τα είδη του ζωικού βασιελίου που έχουν εξαφανιστεί.

Ο τίγρης αυτός ο οποίος έμοιαζε με διασταύρωση λύκου και τίγρη, ήταν ένα μαρσιποφόρο, σαρκοφάγο θηλαστικό το οποίο εξαφανίστηκε από προσώπου γης εξαιτίας του ανθρώπινου παράγοντα, όπως συνήθως συμβαίνει. Από τη μια οι κτηνοτρόφοι οι οποίοι τον θεωρούσαν επικίνδυνο για τα κοπάδια τους, από την άλλη η κυβέρνηση η οποία έδινε αμοιβή στους κυνηγούς για κάθε κεφάλι τίγρη αλλά και οι συλλέκτες ταριχευμένων ζώων οδήγησαν στην εξαφάνιση του άγριου αυτού θηλαστικού.

Τελευταία φορά που κάποιος είδε στη φύση το μαρσιποφόρο αυτό λύκο, όπως επίσης ονομάζεται, ήταν το 1932, ενώ επίσημα ο τελευταίος πέθανε το 1936 σε ζωολογικό κήπο, στο Χόμπαρντ στην Τασμανία. Έτσι, σήμερα, μόνο οστά, ταριχευμένα δείγματα, απολιθώματα, μερικές φωτογραφίες και κάποια σπάνια φιλμ εξακολουθούν να θυμίζουν πως ο τίγρης της Τασμανίας έζησε κάποτε στον πλανήτη μας.

Το 1999 το Μουσείο της Αυστραλίας προσπάθησε να κλωνοποιήσει τη θυλακίνη με δείγμα Ντι Εν Έι του 1886 αλλά μετά από μερικούς μήνες το πρόγραμμα εγκαταλείφθηκε επειδή το δείγμα είχε υποστεί σημαντικές αλλοιώσεις. Μία νέα προσπάθεια ξεκίνησε το 2005 από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Ουαλίας χωρίς μέχρι στιγμής νεότερα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με κάποιες ενδείξεις το ζώο δεν εξαφανίστηκε αλλά εξακολουθεί να ζει. Έτσι –και εδώ ξεκινά η κινηματογραφική μυθοπλασία- φτάνει στην Τασμανία ο Μάρτιν Ντέιβιντ, εκ μέρους μιας μυστηριώδους εταιρίας, με σκοπό να ανακαλύψει τον τελευταίο ή τους τελευταίους τίγρεις για να πάρει δείγμα Ντι Εν Έι με σκοπό την κλωνοποίησή τους. Εκεί θα φιλοξενηθεί σε ένα αγροτόσπιτο όπου ζει μια γυναίκα με τα δύο της παιδιά, ο άνδρας της οποίας εξαφανίστηκε ένα χρόνο πριν και ήταν ένας από αυτούς που αναζητούσε τον τίγρη και λέγεται πως τον είχε δει. Όμως οι ντόπιοι δε βλέπουν με καλό μάτι την άφιξη του Μάρτιν ο οποίος θα βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα μιας διαμάχης συμφερόντων αλλά και διαπροσωπικών σχέσεων.

Ο Ντάνιελ Νέτχαιμ σκηνοθετεί ένα δυνατό δράμα με στοιχεία θρίλερ και ίντριγκας. Γιατί αφενός οι σχέσεις των ανθρώπων δεν είναι αυτές ακριβώς που φαίνονται με την πρώτη ματιά αλλά και η εταιρία που έχει στείλει τον Μάρτιν για να βρει τον τίγρη δεν έχει και τόσο αγνά κίνητρα.

Ο σκηνοθέτης φαίνεται να δίνει ιδιαίτερη σημασία στις διαπροσωπικές σχέσεις αλλά και στη σχέση ανθρώπου – φύσης. Ο μοναχικός ήρωάς του από τη μια κυνηγά τον τίγρη κι από την άλλη προσπαθεί να επιλύσει μια σειρά από μυστήρια, όπως η εξαφάνιση του άνδρα της γυναίκας που τον φιλοξενεί. Σε ολόκληρη της διάρκεια της ταινίας μια αδιόρατη απειλή βρίσκεται παρούσα. Ο Νέτχαιμ φροντίζει να διατηρήσει το μυστήριο και το καταφέρνει. Οι χαρακτήρες του ολοκληρώνονται στην πορεία με πρώτο από όλους τον κυνηγό Μάρτιν Ντέιβιντ, ο οποίος προσπαθεί να βρει απαντήσεις σε όσα τον ερωτήματα προκύπτουν αλλά και να παλέψει με τις προσωπικές του αντιφάσεις. Όλα αυτά μαζί συγκροτούν ένα θαυμάσιο σενάριο το οποίο ο σκηνοθέτης φέρνει σε πέρας με τον καλύτερο τρόπο, και όλο αυτό ολοκληρώνεται με ένα λυτρωτικό φινάλε.

Η ταινία δεν αναλώνεται σε μία γενική κι αόριστη οικολογίζουσα προσέγγιση αλλά αναδεικνύει ένα πλέγμα ανθρώπινων σχέσεων και συμφερόντων μέσα από τη μάχη του ανθρώπου να δαμάσει τη φύση αλλά και την αδυναμία του να την καθυποτάξει ολοκληρωτικά. Χωρίς να το βροντοφωνάζει, ο Ντάνιελ Νέτχαιμ υπονοεί με σαφήνεια, πως ο άνθρωπος μόνο δείχνοντας τον προσήκοντα σεβασμό προς τη φύση μπορεί να ζήσει σε ισορροπία μαζί της. Η εικόνα του μοναχικού Μάρτιν να περιπλανιέται στα απέραντα τασμανικά δάση, δείχνει αυτό ακριβώς.

Το σενάριο είναι βασισμένο στο βραβευμένο ομώνυμο μυθιστόρημα της Τζούλια Λι, η οποία εμφανίστηκε και ως σκηνοθέτιδα στο τελευταίο Φεστιβάλ των Κανών με την ταινία «Ωραία κοιμωμένη».

Καλή Χρονιά!!!

«ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΙΟΙ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ»

HANGMΕN ALSO DIE!

Σκηνοθεσία: Φριτζ Λανγκ

Πρωταγωνιστούν: Μπράιαν Ντόνλεβι, Γουόλτερ Μπρέναν, Χανς Χάιριχ φον Τουαρντόφσκι, Άννα Λι, Νάνα Μοράιαντ, Μάργκαρετ Γουίσερλαϊ

Ταινία γυρισμένη το 1943 από το μεγάλο Φριτζ Λανγκ επάνω σε σενάριο του μέγιστου Μπέρτολτ Μπρεχτ. Η υπόθεση βασίζεται στην πραγματική δολοφονία του Ναζί Ράινχαρντ Χάιντριχ, σύμβολο της αγριότητας του Γ’ Ράιχ, από Τσέχους αντάρτες,

Ο χειρούργος δρ. Φράντιτσεκ Σβόμποντα δολοφονεί τον Χάιντριχ, επονομαζόμενο και «δήμιο της Ευρώπης», ενώ τραυματίζεται και ο ίδιος. Ο καθηγητής Στέφεν Νοβότνι και η κόρη του Μάσα, βοηθούν τον Σβόμποντα να διαφύγει. Οι ναζί συλλαμβάνουν 400 ανθρώπους και απειλούν να τους εκτελέσουν ως αντίποινα, εάν δεν παραδοθεί ο δολοφόνος. Τους κατακτητές βοηθούν ο δημοσιογράφος Εμίλ Τζάκα και ένας ζυθοποιός. Και ενώ οι ναζί ξεκινούν τις εκτελέσεις η αντίσταση –μέσα από μια αλληλουχία γεγονότων- καταφέρνει να υποδείξει ως δολοφόνο τον Τζάκα.

Η ταινία θεωρείται η πλέον πολιτική από όσες έκανε ο Φριτζ Λανγκ και μαρτυρεί την αριστερή του ιδεολογία. Ταυτόχρονα είναι η καλύτερη ταινία που έκανε στο Χόλιγουντ μετά τη φυγή του από τη Γερμανία, μαζί με τη μεταγενέστερη «Μεγάλη κάψα».

Η συνεργασία ανάμεσα στο Λανγκ και τον Μπρεχτ δεν ήταν χωρίς προβλήματα. Ο πρώτος ήξερε το Χόλιγουντ και το τρόπο με τον οποίο πρέπει να δουλέψει, ενώ ο Μπρεχτ αρνιόταν κάθε συμβιβασμό. Ο Λανγκ από τη μια είχε στο νου του τις χολιγουντιανές δομές, και τα καθιερωμένα πρότυπα κι έτσι έψαχνε για έκτακτες, ασυνήθιστες οπτικές εικόνες που ο συνδυασμός τους δημιουργεί εφέ. Ο Μπρεχτ από την άλλη ενδιαφερόταν για τη ρεαλιστική ανάπτυξη της ιστορίας, ανάπτυξη δηλαδή που αντέχει σε έλεγχο και που απεικονίζει την πραγματικότητα, όπως τον ένοιαζε και για το κοινωνικό προφίλ των ηρώων που δρούσαν μέσα στην όλη ιστορία.

Ο Μπρεχτ μόχθησε πολύ γι’ αυτή την ταινία και υπέφερε πολύ για τον ακρωτηριασμό της δουλειάς του από τις βρώμικες μεθόδους του Χόλιγουντ. Όμως η στράτευσή του γι’ αυτή την ταινία, η ανυποχώρητη θέλησή του να κάνει μια «μεγάλη» ταινία με πολιτικό περιεχόμενο, δεν ήταν μόνο ένα είδος αμόκ. Και αν ο Λανγκ μπορούσε να θεωρεί το «Και οι δήμιοι πεθαίνουν» σαν την «πιο σπουδαία αντιναζιστική ταινία του», αυτό είναι και επιβράβευση του Μπρεχτ.

ΡΑΛΦ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΠΙΣΤΑ
WRECKIT RALPH

Σκηνοθεσία: Ριτς Μουρ
Φωνές: Τζον Σ. Ράιλι, Τζέιν Λιντς, Σάρα Σίλβερμαν, Στέφανι Σκοτ, Τζέιμι Έλμαν, Τζακ Μακμπράγιερ

Ο Ραλφ είναι ήρωας σε βιντεοπαιχνίδι. Είναι ο «κακός» του παιχνιδιού ο οποίος αντιμετωπίζει τον ¨καλό» Μάστρο-Φέλιξ. Όμως ο Ραλφα βαρέθηκε να παίζει αυτό το ρόλο και ξεκινάει μια περιήγηση σε διάφορα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Θέλει να αποδείξει πως μπορεί κι αυτός να είναι θετικός ήρωας. Σε αυτή τη διαδρομή του γίνεται αιτία να ελευθερωθεί ένας ιός που απειλεί όλα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Και ξεκινάει έναν αγώνα να αποδείξει πως μπορεί κι αυτός να είναι «καλός»

ΕΝΤΙΜΟΤΑΤΟΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ
GAMBIT

Σκηνοθεσία: Μάικλ Χόφμαν
Πρωταγωνιστούν: Κάμερον Ντιάζ, Κόλιν Φερθ, Άλαν Ρίκμαν, Τομ Κόρτνεϊ, Στάνλεϊ Τούτσι

Ο Χάρι Ντιν, ο οποίος εργάζεται σε μουσείο, στήνει ένα σχέδιο για να πουλήσει σε ένα συλλέκτη έναν ψεύτικο πίνακα του Μονέ. Τον βοηθά μια κοπέλα η οποία υποστηρίζει πως τον πίνακα έσωσε ο παππούς της κατά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Όμως κάτι δεν πάει καλά στο κόλπο και ο πίνακας και τα χρήματα διεκδικούνται από όλους. Όσο για την κοπέλα έχει τη δική της θέση στις διεκδικήσεις.

Η ΩΡΑΊΑ ΚΟΙΜΩΜΈΝΗ
BELLA ADDORMENTATA

Σκηνοθεσία: Μάρκο Μπελόκιο
Πρωταγωνιστούν: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Τόνι Σερβίλο, Άλμπα Ρορβάχερ, Μάγια Σάνσα

Μια ταινία η οποία θέτει το ζήτημα της ευθανασίας. Στην ταινία παρακολουθούμε τις τελευταίες 6 μέρες από τη ζωή της Ελουάνα Ενγκλάρο, μιας νεαρής γυναίκας η οποία μετά από ένα τροχαίο έπεσε σε κώμα για 17 χρόνια. Το κοινό διχάστηκε καθώς η Ενγκλάρο έγινε σύμβολο του αγώνα για το δικαίωμα σε έναν αξιοπρεπή θάνατο, έχοντας να αντιμετωπίσει την κατηγορηματική αντίθεση της Καθολικής Εκκλησίας.

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

Μορσί: Με απόλυτη διαφάνεια το δημοψήφισμα

24ωρη απεργία την Κυριακή για τους εργαζόμενους στο εμπόριο