in

Μετρό: Κάποια στιγμή θα λέμε τι καλή ήταν η τρύπα του Κούβελα. Σύσκεψη μόνο με ερωτήματα. Ζητούνται απαντήσεις

Μετρό: Κάποια στιγμή θα λέμε τι καλή ήταν η τρύπα του Κούβελα. Σύσκεψη μόνο με ερωτήματα. Ζητούνται απαντήσεις

Οι κακές μελέτες πριν και μετά τη σύμβαση, η κόντρα της Αττικό Μετρό με την ανάδοχο κοινοπραξία, η μεγάλη συχνότητα αρχαίων ευρημάτων, οι καθυστερημένες απαλλοτριώσεις και η απούσα διοίκηση φαίνεται πως είναι τα βασικά αίτια που η Θεσσαλονίκη και οι πολίτες της ταλαιπωρούνται χρόνια τώρα, και όπως φαίνεται για πολλά ακόμα, στο θέμα του Μετρό. Με φόντο τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και τις επί μέρους διαφωνίες πραγματοποιήθηκε σήμερα ειδική σύσκεψη στην Περιφέρεια.

«Το μετρό Θεσσαλονίκης κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα, από κακή συνεννόηση, νομικές και νομικίστικες διαφορές. Κινδυνεύει να πάει χρόνια πίσω.» Έτσι ξεκίνησε την τοποθέτηση του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, κατά την έναρξη την ειδικής θεματικής συνεδρίασης της επιτροπής της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, με μοναδικό θέμα το Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Φιάσκο και τραγωδία αυτό που έχει συμβεί με το μετρό. Σήμερα εδώ κάποιοι δεν είχαν το σθένος να έρθουν και να αναλάβουν την ευθύνη. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, κ. Τσίτουρας, δεν θεώρησε σκόπιμο να έρθει στη συνάντηση» συνέχισε.

Σχολιάζοντας τη σημερινή ανακοίνωση του γενικού γραμματέα δημοσίων έργων, Σ. Σιμόπουλου, ο Α. Τζιτζικώστα έκανε λόγο για επικοινωνιακές φιέστες που ποτέ δε θα ακολουθήσει τον δρόμο τους. «Βρίσκονται λίγο πριν τις εκλογές» τόνισε χαρακτηριστικά.

«Η ανοχή μας τελείωσε. Καλώ όλους τους φορείς της Θεσσαλονίκης να ενώσουμε όλες μας τι δυνάμεις, να διαμορφώσουμε αντιπροσωπεία η οποία θα συζητήσει το θέμα απευθείας με το υπουργείο.

Προειδοποιώ ότι αν στον επόμενο ενάμισι μήνα δεν γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες, τότε διακόπτω κάθε επικοινωνία με τον επιβλέποντα του έργου, και θα απευθυνθώ στην δικαιοσύνη» δήλωσε ο Περιφερειάρχης.

Από την πλευρά της Αττικό Μετρό ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντινίδης, παρουσίασε συνολικά το έργο του μετρό στην πόλη μας. Ως αρχικό πρόβλημα του έργου εμφάνισε τις χιλιάδες επί μέρους μελέτες που χρειάστηκαν να γίνουν, ακόμα και μετά την υπογραφή της σύμβασης.

«Τα προβλήματα δεν ήταν πλήρως γνωστά. Όπως αποδεικνύεται το αρχαιολογικό σκέλος του έργου έχει μεγάλο πλήθος και πυκνότητα ευρημάτων» σημείωσε.

Τέλος ο κ. Κωνσταντινίδης δήλωσε πως είναι ανοιχτό το σενάριο το Μετρό Θεσσαλονίκης να παραδοθεί το 2018.

Ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας κ. Παραράς έθεσε ως προϋπόθεση για την εκπλήρωση της σύμβασης, την κάλυψη των αιτημάτων από όλες τις πλευρές. Η κοινοπραξία διαχρονικά δηλώνει πως η Αττικό Μετρό ρίχνει όλο το οικονομικό βάρος των επιπλέον εξόδων σε αυτή, με αποτέλεσμα να είναι σε κατάσταση οικονομικής ασφυξίας.

«Έχουμε πάει στα δικαστήρια, και η δικαιοσύνη θα αποφασίσει. Ο ανάδοχος είναι σε θέση από κάθε πλευρά να ολοκληρώσει το έργο. Αν δεν λυθούν τα μέχρι τώρα προβλήματα η σύμβαση δεν θα εφαρμοστεί, και θα αποφασίσουν τα δικαστήρια.

Πρέπει να υπάρξει λύση και μοναδικός στόχος να είναι η ολοκλήρωση του έργου. Απαιτείται ρεαλισμός, τόλμη και επικέντρωση στον στόχο. Λύσεις μπορούν να υπάρξουν, πάντα με βάση τον νόμο. Χρόνος δεν υπάρχει. Το έργο βρίσκεται στα πρόθυρα κατάρρευσης» τόνισε ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων στο μετρό, κ. Κυπριανίδης, έθεσε τα διαχρονικά προβλήματα που παρουσιάζονται. «Οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που πληρώνουν συνέχεια το μάρμαρο. Είναι αυτοί που έχουν χτυπηθεί πριν την κρίση. Έχουμε πολλές απολύσεις και μειώσεις μισθών, επικαλούμενοι την κρίση. Η χρηματοδότηση όμως της Αττικό και της αναδόχου, είναι πριν την κρίση» σημείωσε ο κ. Κυπριανίδης.

Το παρών στη σύσκεψη έδωσαν και πολλοί βουλευτές της Θεσσαλονίκης. Ο υπουργός Μακεδονίας Θράκης, κ. Ορφανός, έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι η διοίκηση του έργου βρίσκεται στην Αθήνα και όχι στη Θεσσαλονίκη. «Οι κεντρικές αποφάσεις παίρνονται στην Αθήνα. Αυτό είναι εξ αρχής λάθος, γιατί βρίσκονται μακριά. Θα πρέπει να έχουμε μια απόφαση, η διοίκηση να είναι εδώ» τόνισε.

Επίσης ο κ. Ορφανός σχολίασε και το ενδιαφέρον σημείο για το τι θα κάνει η κοινοπραξία αν δεν δικαιωθεί στην διαιτησία. «Θα θέλαμε να ξέρουμε τις σκέψεις της αναδόχου, αν η διαιτησία δεν του δικαιώσει, τι θα κάνουν, ώστε να δούμε τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν για να ολοκληρωθεί το έργο» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο Σταύρος Καλαφάτης, βουλευτής ΝΔ και επικεφαλής της αντιπολίτευσης στον Δήμο Θεσσαλονίκης, εξαπέλυσε επίθεση προς την διοίκηση του Δήμου και τον Γιάννη Μπουτάρη, για το γεγονός της απουσίας της διοίκησης από την σύσκεψη και όχι μόνο.

«Η Περιφέρεια σωστά κάνει τη σημερινή σύσκεψη. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης κωλυσιεργεί το έργο. Και δεν κάνει ειδική συνεδρίαση του ΔΣ, και δεν είναι εδώ εκπρόσωπος της διοίκησης. Για τα σοβαρά θέματα εκκωφαντική η απουσία Μπουτάρη» τόνισε ο κ. Καλαφάτης.

Ο κ. Γκίνιας, πρόεδρος του ΤΕΕ Κ. Μακεδονίας επιτέθηκε στην πολιτική ηγεσία της Αττικό Μετρό, που απουσίαζε. «Δεν γίνεται να βάζουν υπαλλήλους να βγάζουν το φίδι από την τρύπα. Από την αρχή είχαμε επισημάνει τα προβλήματα. Είχαμε προτείνει να συσταθεί φορέας στην Θεσσαλονίκη με μοναδικό ρόλο το μετρό της Θεσσαλονίκης» σχολίασε.

Η Δέσποινα Χαραλαμπίδου, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Ριζοσπαστική Ενωτική Κίνηση» έθεσε τους άξονες του ΣΥΡΙΖΑ για το Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Η γενική εντύπωση που κυριαρχεί είναι οι τεράστιες ευθύνες από τις κυβερνήσεις, την Αττικό Μετρό και οι υπερβολικές απαιτήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας, οι οποίες έχουν μπλοκάρει το έργο» σημείωσε ενώ έδωσε έμφαση στις απαιτήσεις της αναδόχου εταιρείας, οι οποίες είναι πάνω από την αρχική σύμβαση κατά 50%.

«Η αντιμετώπιση των απαιτήσεων από την μεριά του υπουργείου θα αναδείξει την πρόθεση του για το αν θα εφαρμόσει το νόμο ή θα δικαιώσει τα αιτήματα της κοινοπραξίας. Μένει να δούμε αν στην ανεπάρκεια και στις πολιτικές ευθύνες, και στην ανεπάρκεια της εταιρείας, προστεθεί και η διαπλοκή» δήλωσε χαρακτηριστικά.

«Το μετρό είναι δημόσιο έργο. Η λύση των προβλημάτων πρέπει να αντιμετωπιστεί μόνο μέσα από τη νομοθεσία. Οι εργασίες κατασκευής οφείλουν να συνεχιστούν με βάση το νόμο και καταλογισμό των ευθυνών εκεί που υπάρχουν.

Πρέπει η ανάδοχος να αποδεχθεί την ταυτόχρονη ύπαρξη και κερδών και ζημιών στις εργασίες του έργου από την στιγμή που ίδια η εταιρεία είναι η συντάκτρια της μελέτης κατασκευής του έργου» συνέχισε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ έθεσε το ερώτημα για το ποιος καρπώνεται τη μισθολογική διαφορά, όταν το 2006 οι μισθοί προϋπολογίστηκαν στα 1.200 ευρώ και σήμερα είναι στα 586;

Ιάσων Μπάντιος

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

Ο Γιάννος στη Χώρα που Κανένα Δάκρυ δεν Κυλά. Του Απόστολου Λυκεσά

Η περίπτωση της Γκρενόμπλ στη Γαλλία