in

Απαξιώνουν το λιμάνι Θεσσαλονίκης ενόψει της ιδιωτικοποίησής του

Απαξιώνουν το λιμάνι Θεσσαλονίκης ενόψει της ιδιωτικοποίησής του

Με blackout κινδυνεύει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης λόγω της έλλειψης προσωπικού ως απόρροια των μεθοδεύσεων απαξίωσής του στα πλαίσια της προσπάθειας της κυβέρνησης να ξεπουλήσει έναν δημόσιο και κερδοφόρο στρατηγικό τομέα. Οι εργαζόμενοι που την Πέμπτη προχωρούν σε  24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στα πλαίσια της πανελλαδικής απεργιακής κινητοποίησης που κήρυξε η ΟΜΥΛΕ αντιδρώντας στο ξεπούλημα του ΟΛΠ και του ΟΛΘ,  διεκδικούν την διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού με θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις καθώς και προσλήψεις τακτικού προσωπικού, σύμφωνα με τις ανάγκες των Οργανισμών Λιμένων.

Να υπενθυμίσουμε ότι από τον Ιούλιο η πώληση του 65% των μετοχών του λιμανιού έχει περάσει στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Παράλληλα το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση προσπαθούσε να υπογραφεί η πώληση του 65% και στη συνέχεια να τροποποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης η οποία θα υπογραφόταν από το Ελληνικό Δημόσιο. Ουσίαστικά όπως κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι η κυβέρνηση μέσω του ΤΑΙΠΕΔ προσπαθούσε να κάνει την όλη διαδικασία “στα μουλωχτά” προκειμένου να υπερβεί τον σκόπελο της ψήφισης της τροποποιημένης σύμβασης από την Βουλή. Mάλιστα η κυβέρνηση επιθυμεί η διαδικασία της πώλησης να έχει δεσμευτικό χαρακτήρα προκειμένου η επόμενη κυβέρνηση να υποχρεωθεί να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα της. Παράλληλα το λιμάνι απαξιώνεται σκόπιμα χωρίς να προσλαμβάνεται νέο προσωπικό την ίδια στιγμή που αυξάνεται η διακίνηση φορτίου.

“Μέχρι σήμερα ακούγαμε ότι το λιμάνι δεν μπορεί να αναπτυχθεί με δημόσιο χαρακτήρα και δεν γίνονται επενδύσεις και ότι θα πρέπει να έρθει ένας ξένος επενδυτής για να το κάνει. Αυτοί που πωλούν το λιμάνι αυτοί ευθύνονται για την αποεπένδυση που υφίσταται” τόνισε η πρόεδρος των εργαζομένων Φ. Γουργούρη αναφέροντας παράλληλα ότι ο ΟΛΘ θα μπορούσε μέσα από την αξιοποίηση των αποθεματικών του να προχωρήσει στο επενδυτικό του πρόγραμμα ενώ ποτέ δεν αξιοποίησε και το χρηματοδοτικό πρωτόκολλο του 2008 και τα 100 εκατ ευρώ που θα μπορούσε να έχει πάρει από την ΕΤΕΠ.

Τον ισχυρισμό ότι οι ξένοι επενδυτές δεν πρόκειται να οδηγήσουν σε ανάπτυξη το λιμαι επιβεβαιώνεται και από το γεγονός πως το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να μην υπάρχει δεσμευτικός όρος για υλοποίηση επενδύσεων παρουσιάζοντας μάλιστα λάθος στοιχεία σχετικά με το ενεργητικό του οργανισμού. Κατά “λάθος” το capacity του ΣΕΜΠΟ ( container terminal) εμφανίστηκε στην προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ να ανέρχεται στα 800.000 κουτιά, όταν η δυναμικότητα του δε ξεπερνά τα 450.000.

Τεράστιο είναι ακομη το πρόβλημα που δημιουργείται στο λιμάνι λόγω της έλλειψης προσωπικού. Σύμφωνα με την πρόεδρο του συλλόγου εργαζομένων, η έλλειψη προσωπικού έχει ως αποτέλεσμα να μην καθίσταται δυνατή η εφαρμογή των όρων ασφάλειας της λειτουργίας του λιμανιού ενώ παράλληλα εντατικοποιείται η εργασία την ίδια στιγμή που αυξάνεται η διακίνηση φορτίου στο λιμάνι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία στο λιμάνι υπάρχουν 270 κενές οργανικές θέσεις που αποτελεί το 43% του συνόλου των θέσεων με αποτέλεσμα το λιμάνι να λειτουργεί σε καθεστώς «ασφαλούς λειτουργίας εκτάκτου ανάγκης» . Να σημειωθεί ότι την τελευταία πενταετία το προσωπικό μεώθηκε κατά 30% ενώ ειδικότερα στον κλάδο των χειριστών και των τεχνικών υπαλλήλων η μείωση του προσωπικού ανέρχεται στις 35% , δηλαδή 150 αποχωρήσεις ενώ πάνω από το 70%, αφορά τους εργαζομένους στη “πρώτη γραμμή”Τα προβλήματα εντοπίζονται έτσι κυρίως στην φορτοεκφόρτωση και στις υπηρεσίες εξυπηρέτησης φορτίου.

Να σημειωθεί πως από το 2009 η διακίνηση αυξήθηκε πάνω από 18,95% στο συμβατικό φορτίο και κατά 19,29% στα εμπορευματοκιβώτια, στοιχεία που αποτυπώνουν την εντατικοποίηση της εργασίας και την υπερπροσπάθεια που καταβάλλεται από το προσωπικό να αντεπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες .

Το πρόβλημα δεν λύνει ούτε η πρόσληψη συμβασιούχων 8μηνιτών καθώς αυτοί μέχρι να εκπαιδευτούν και να ενταχθούν πλήρως στην παραγωγή αποχωρούν.

“Δεν υπάρχει προσωπικό να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που προκύπτουν, δεν μπορούν να συντηρηθούν σημαντικά τμήματα του λιμανι, αυτό συνιστά μια εγκληματική πολιτική στον σκοπό του ξεπουλήματος του λιμανιού” δήλωσε η Φ. Γουργούργη τονίζοντας “πως αυτή η πολιτική σίγουρα δεν οδηγεί στην ανάπτυξη”. “Καλούμε να σταματήσει η διαδικασία της πώλησης και το λιμάνι να καταστεί κρίκος μεταφορικής διαδικασίας.” κατέληξε

Από την πλευρά του ο Λ. Τανταλίδης, πρόεδρος του σωματείου χειριστών τόνισε την αδυναμία λειτουργίας του ΟΛΘ ο οποίος βρίσκεται σε μια “διαρκή αποδόμηση” με την εργασία στο λιμάνι λόγω της έλλειψη προσωπικού να καθίσταται επικίνδυνη.

Υπονομευμένη χαρακτήρισε την λειτουργία του λιμανιού και ο Τρ. Αφεντουλίδης, πρόεδρος του συλλόγου υπαλλήλων του ΟΛΘ, δηλώνοντας ότι το λιμάνι να μπορούσε να αναπτυχθεί με ίδια κεφάλαια ενώ παράλληλα αναφέρθηκε στην κλοπή των αποθεματικών του ΟΛΘ από το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση .

Αιχμές κατά των φορέων της πόλης που άλλαξαν στάση άφησε ο πρόεδρος του ΕΚΘ Π. Τσαραμπουλίδης φωτογραφίζοντας τον δήμαρχο της πόλης και πρόσθεσε ότι ασκήθηκαν πιέσεις γενικότερα στους παραγωγικούς φορείς να ταχθούν υπέρ της πώλησης.

Να αναφερθεί ότι ήδη η ΟΜΥΛΕ σε επιστολή της προς τους υπουργούς Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ναυτιλίας, Κυριάκο Μητσοτάκη και Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη αντίστοιχα, έχει υπογραμμίσει την αναγκαιότητα άμεσης πρόσληψης προσωπικού στην Ο.Λ.Θ. ΑΕ γιατί διαφορετικά ελλοχεύει ο κίνδυνος να υπάρξει αδυναμία εξυπηρέτησης των φορτίων με την κυβέρνηση μέχρι στιγμής να μην ανταποκρίνεται στα αιτήματά τους.

Οι εργαζόμενοι εκτός από την αυριανή απεργία θα συνεχίσουν να κινούνται σε δικαστικο επίπεδο στις 2/ 12 θα εκδικαστεί στο ΣτΕ η αίτηση ακύρωσης της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Να υπενθυμίσουμε ότι στις 28 Νομέβριου αναμένεται να εκδικαστεί στο ΣΤΕ η αίτηση ακύρωσης εκ μέρους της ΟΜΥΛΕ της πώλησης των μετοχών ενώ την ίδια μέρα θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στην Αθήνα στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ σχετικά με την “νομική εκδοχή εν όψει της εκδίκασης της προσφυγής στο ΣΤΕ και άλλες νομικές πτυχές” με ομιλητές καθηγητές πανεπιστημίου (Δημήτρης Αυγητίδης, Γιώργος Γεραπετρίτης, τον ευρωβουλευτήκαι καθηγητή πανεπιστημίου Γ. Κατρούγκαλου, δικηγόρους και τους προέδρους των δικηγορικών συλλόγων Πειραιά και Θεσσαλονίκης.  

Σταυρούλα Πουλημένη

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

ΕΔΥΕΘ: Εκδήλωση-συζήτηση για το Παλαιστινιακό

Θεσσαλονίκη: Πρωτοβουλία συλλογικοτήτων ενάντια στους πλειστηριασμούς