Ανοιχτή Πόλη: Όχι στην μαρίνα «μαμούθ» στην παλιά παραλία

Την χωροθέτηση «τουριστικού λιμένα» – μαμούθ  στην παλιά παραλία της Θεσσαλονίκης, καταγγέλλει με ανακοίνωση της η δημοτική κίνηση «Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή Πόλη» καθώς, σύμφωνα με την κίνηση, πρόκειται για μια απόφαση που πάρθηκε ερήμην της πόλης. Η ανακοίνωση φέρνει στο φως συνοδευτικά  έγγραφα που καθοδηγούν τους μελετητές που μετείχαν στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την ανάπλαση-ανάδειξη της Πλατείας Ελευθερίας.

Η  περιγραφόμενη στο ΦΕΚ 157/ 8-5-2012 παράλληλη προς την προκυμαία εγκατάσταση, από το λιμάνι  μέχρι τη πλατεία Αριστοτέλους, θα εξυπηρετεί κότερα μήκους έως και 35 μέτρων που θα προσαράζουν στη  λιμενολεκάνη. Προβλέπεται προσήνεμος μώλος  διαστάσεων 170Χ60 μέτρων με κατακόρυφα πρανή, κάθετος στην 1η προβλήτα του λιμανιού, που διαπλατύνεται κατά άλλα 38 μέτρα, όπου «εγκιβωτίζονται» δεξαμενές καυσίμων μέσα στη θάλασσα, καθώς επίσης αποβάθρα,  και επιπλέον άλλα 20 μέτρα πλωτής προβλήτας, κ.α. Η εν κρυπτώ εξέλιξη του παραπάνω σχεδίου περιλαμβάνει και την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού σε δύο φάσεις, ώστε να επιλεγεί ανάδοχος για την υλοποίησή του. 

Χαρακτηριστικά η ανακοίνωση αναφέρει «Πρόκειται για μια απόφαση που πάρθηκε ερήμην της πόλης, χωρίς την παραμικρή ενημέρωση και δημόσια διαβούλευση για ένα ζήτημα που άπτεται της διαχρονικής της φυσιογνωμίας.

Η μεθόδευση από τη διοίκηση του ΟΛΘ για μια τέτοιας έκτασης παρέμβαση αποκτά διαστάσεις  σκανδάλου.  Κι εδώ βέβαια ανακύπτουν ευθύνες και για τους τρεις φορείς «ιστορικής προστασίας» της πόλης, την ΙΣΤ΄ Εφορία Προϊστορικών Κλασσικών Αρχαιοτήτων, την 9η Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και την Εφορία Νεωτέρων Μνημείων Κεντρικής Μακεδονίας, που δεν έδειξαν την ίδια ευαισθησία και εγρήγορση όπως στην περίπτωση του βυζαντινού δρόμου στον υπό κατασκευή σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου.

Εκτός και αν παρακάμφτηκαν και αποφάσισαν «γι’ αυτούς χωρίς αυτούς» στην Αθήνα, με τη γνωστή δηλ. «πεπατημένη» που ακολουθήθηκε και στην  περίπτωση των αρχαίων στη Βενιζέλου. Είναι ο ίδιος ο ιστορικός άξονας της πόλης – η οδός Βενιζέλου τώρα- και μάλιστα στην κάθοδο του από το κέντρο της πόλης προς το λιμάνι – η οδός Ιωνος Δραγούμη- που αποκόπτεται από την οπτική επαφή του με τη θάλασσα με την παρέμβαση στο λιμάνι.»

Τέλος η δημοτική κίνηση «Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή Πόλη» «υπενθυμίζει» στην σημερινή διοίκηση πως, ως αντιπολίτευση, είχε καταψηφίσει με τις υπ’ αριθμ. 1702/19-6-2008 και 2071/16-7-2008 αποφάσεις  του Δ.Σ, επί Παπαγεωργόπουλου δηλαδή, την κατασκευή τέτοιου έργου. Με τις συγκεκριμένες αποφάσεις, που πιθανά θα επικαλεστεί και ο ΟΛΘ, ο Δήμος συμμετέχει οικονομικά στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου, στο όνομα της «τουριστικής αναβάθμισης» της Θεσσαλονίκης.

«Η συμμετοχή αυτή πρέπει να αναθεωρηθεί το συντομότερο και ο Δήμος Θεσσαλονίκης να αποσυρθεί από τα επιχειρηματικά σχέδια της διοίκησης του ΟΛΘ τον οποίο ετοιμάζεται να καταβροχθίσει ο Μινώταυρος του ΤΑΙΠΕΔ. Εκτός και αν το «όραμα» για την πόλη της διοίκησης Μπουτάρη- θα βασίζεται πλέον σε έργα που θρυμματίζουν την ιστορική της ταυτότητα.», καταλήγει η ανακοίνωση.

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

Εικόνες και βίντεο από την δεύτερη μέρα του Αντιρατσιστικού φεστιβάλ -Σήμερα η αυλαία

Ξεκινούν οι εκπτώσεις στη Θεσσσαλονίκη στις 15 Ιουλίου